حرکت ورزشی رول زانو

حرکت رول زانو
در این نوشته شما می خوانید

حرکت ورزشی رول زانو

معمولا ورزش‌هایی که برای کنترل زانو درد و مشکلات ناحیه زانو در میلو فیت طراحی شده اند، شامل ورزش‌های تقویتی و کششی برای عضلات و مفاصل زانو می‌باشند. یکی از موثر ترین ورزش ها برای کاهش دردهای زانو، ورزش های کششی مانند حرکت ورزشی رول زانو   است.  شما به کمک حرکت ورزشی رول زانو می توانید به انعطاف پذیری عضلات پای خود بپردازید. همانطور که می دانید عضلات انعطاف‌پذیر در مقایسه با عضلات منقبض و گرفته، به راحتی آسیب نمی بینند و این ورزش نیز با همین هدف طراحی شده است.

حرکت ورزشی رول زانو چیست؟

حرکت ورزشی رول زانو یکی از حرکات بسیار موثر برای افزایش انعطاف عضلات پشت پا و در نهایت تقویت زانو است که به کمک وسیله ای به نام فوم رولر یا همان غلتک فومی انجام می شود.

فوم رولرها، ابزارهای بسیار کاربردی هستند که اکثر ورزشکاران در طول تمرینات ورزشی از آنها استفاده می کنند. انجام حرکات ورزشی به کمک فوم رولرها دامنه حرکتی را افزایش می دهند، خستگی عضلات را کاهش داده و درد بعد از تمرینات ورزشی را کم می کنند.

نحوه ورزش رول زانو با فوم رولر:

همانطور که گفتیم فوم رولرها یکی از ابزارهایی برای ماساژ عضلات می باشد. شما می توانید از فوم رولرهای در تمامی نواحی عضلانی اصلی خود مانند عضلات چهارسر ران، همسترینگ، ساق پا و کمر استفاده کنید. توجه داشته باشید که از فوم رولرها هرگز نباید در نواحی که بخش های حساسی از بدن که اعصاب و عروق خونی نزدیک پوست می باشند، بهره ببرید.

  1. برای انجام حرکت ورزشی رول زانو به کمک فوم رولرها، ابتدا بنشینید و پای راست خود را بر روی فوم رولر قرار دهید.
  2. سپس زانوی چپ را خم کنید و روی زمین بگذارید و دست ها را روی زمین و پشت بدن خود قرار دهید.
  3. حال پای خود را از زانو ها تا زیر باسن روی غلتک فومی حرکت دهید. سپس پاها را عوض کنید.

کاربرد فوم رولر در حرکت ورزشی رول زانو چیست؟

شما می توانید پس از دردهای زانوی خود و مشورت با پزشک ارتوپد پس از انجام کارهای تحریک کننده درد زانو مانند نشستن های طولانی مدت و…، به کمک فوم رولرها ورزش رول زانو را در باشگاه میلو فیت انجام داده و به افزایش دامنه ی حرکتی و بهبود عملکرد زانوهای خود کمک زیادی نمایید.

استفاده از انواع فوم رولر قبل و بعد از جلسات تمرینی به کاهش درد عضلانی، افزایش دامنه ی حرکتی و بهبود عملکرد ورزشی شما کمک زیادی می کند، همچنین استفاده از فوم رول در طول روز و پس از نشستن طولانی نیز به بهبود گردش خون کمک کرده و فواید زیادی دارد.

سوالات متداول:

1. آیا می توان به کمک حرکت ورزشی رول زانو، انعطاف پذیری را افزایش داد؟

بله. تحقیقات زیادی نشان داده است که کشش عضلات پشت پا به کمک حرکت رول زانو، می تواند به بهبود انعطاف پذیری و در نتیجه دامنه حرکت مفاصل شما کمک کند.

2. چه زمانی بهتر است از فوم رولرها استفاده کنیم؟

برای کاهش دردهای عضلانی عمومی

پیش از شروع تمرینات برای به شل کردن عضلات و افزایش دامنه حرکتی

پس از انجام تمرینات برای رفع خستگی عضلات بدن و کاهش گرفتگی های بدن

3. فوم رولر ها چند مدل دارد؟

فوم رول سفت: این غلتک برای کسانی کاربرد دارد که فعالیت روزانه شان زیاد است و دچار سفتی عضلات شده اند. فوم های سفت بر روی عضلات عمقی و هدف فشار بیشتری وارد می کند.

فوم رول استاندارد: این مدل، سفتیِ متوسطی دارد و در ورزش های یوگا و پیلاتس بکار می رود.

فوم رول نرم: برای افرادی مطلوب است که فوم استاندارد هم نمی توانند استفاده کنند و به فوم نرم و راحت احتیاج دارند.

فوم رول خاص: این مدل دارای سطح دندانه دار و طول و قطر مختلفی است و روی عضلات خاصی فشار وارد می کند.

مهران
مهران
من مهران احمدی هستم، لیسانس فیزیولوژی و مربی بدنسازی درجه 2 با 10 سال سابقه ورزشی و بدنسازی. هدف من از ارائه این محتوا، به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود با شما عزیزان است تا به شما در رسیدن به اهدافتان در زمینه تناسب اندام و سلامتی کمک کنم.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!