انجام برنامه تمرین در منزل به ساده ترین روش

برنامه تمرین در منزل
در این نوشته شما می خوانید

با داشتن یک برنامه تمرین در منزل هم می توان به وزنی مناسب دست یافت. البته در نوشتن برنامه تمرینی می بایست از افراد حرفه ای در این زمینه کمک گرفت. کسانی که به راحتی می توانند با بهره گیری از تجربیات خود در این راستا، اندامی زیبا را برای شما به ارمغان آورند. میلو فیت با سال ها کسب تجربه و تخصص می تواند یک برنامه تمرینی بسیار حرفه ای را برای شما تدارک ببیند. پس بهتر است با آن ها و برنامه تمرین در منزل کادر مجرب این مجموعه همراه گردید.

ورزش مناسب هر سن و جنسی با هر وزنی

این روزها افراد زیادی هستند که به فکر دستیابی به یک برنامه تمرین در منزل هستند. آن ها در هر سن و سالی که هستند؛ زن و مرد و با هر وزنی که دارند؛ به خوبی پی به اهمیت ورزش در زندگی خود برده اند. هیچ گاه برای ورزش کردن دیر نیست. پیش از هر مسئله دیگری ورزش، به یک اراده مستحکم نیاز دارد. پس از آن بایستی به فکر یک برنامه تمرین در خانه با استفاده از وسایل ساده و یا حتی بدون استفاده از هیچ گونه وسیله ای باشید. البته باید توجه داشته باشید که چه کسی برای شما برنامه می نویسد. چون برنامه نویسان ورزشی که سابقه بالایی در این زمینه دارند؛ می تواند به شکل اصولی شما را در این زمینه یاری نمایند. میلو فیت در همین راستا افراد متبحر و کارآزموده ای را در خود جای داده است. هر یک از آن ها توانایی نوشتن برنامه تمرین در منزل را متناسب با سن، جنس، وزن و شرایط شما دارند.

انجام تمرین کششی پیش از شروع برنامه تمرین در منزل

پیش از شروع هر برنامه تمرین در منزلی، انجام یک سری تمرینات الزام آور است. این تمرینات که ۵ إلی ۱۰ دقیقه، طول می کشند؛ برای گرم کردن بدن می باشند. گرم کردن بدن بسیار مفید می باشد. به کلیه ورزشکاران توصیه می شود که حتما پیش از انجام برنامه تمرین در منزل خود نسبت به گرم کردن بدن خویش اقدام کنند. به طور کلی فواید زیر را می توان برای گرم کردن بدن برشمرد:

  1. افزایش جریان خونرسانی بدن
  2. افزایش میزان اکسیژن و ضربان قلب
  3. تقویت عملکرد مناسب اعصاب متناسب با بدن
  4. پیشگیری از بروز آسیب های جدی به بدن
  5. نرم شدن بدن برای انجام برنامه تمرین در منزل
  6. و…

البته باید توجه داشت که پس از انجام برنامه تمرین در خانه هم باید به فکر سرد کردن بدن هم باشید. چون از تجمع خون جلوگیری می کند. ضربان قلب را کاهش می دهد و خون و اکسیژن لازم به بدن باز می گردد. پس نباید از آن غافل شد.

تمرین در منزل با استفاده از ابزار های ساده و در دسترس

گاهی اوقات برای یک برنامه تمرین در منزل، به یک سری وسایل نیاز دارید. هر چند که این دستگاه هایی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرند؛ خیلی نیاز به هزینه و جای زیادی ندارند. مسئله ای که بسیاری از افراد تصور می کنند که حتما باید هزینه های زیادی را برای این منظور پرداخت نمود. در حالی که شما می توانید با کمترین هزینه هم در منزل مسکونی خود اقدام به ورزش و کارهای بدنسازی کنید. ممکن است برنامه تمرین در خانه شما به گونه ای تهیه و تنظیم شده باشد که شما به وسایل خیلی ساده ای همچون: دمبل، کش بدنسازی، نیمکت و وسایلی از این دست نیاز داشته باشید. با دمبل شما می توانید تمرین های زیادی را انجام دهید. البته اگر توان پرداخت هزینه دمبل را هم ندارید؛ باز هم جای نگرانی نیست. چرا که شما می توانید از یک قوطی کنسرو یا بطری آب استفاده به عمل آورده و برای سنگین کردن آن شن و ماسه درون آن قرار دهید.

تنظیم برنامه تمرین در منزل بدون استفاده از دستگاه و هیچ وسیله ای

لزوما این گونه نیست که برنامه تمرین در منزل با استفاده از وسایل ساده و گران قیمت مختلفی انجام شود. شما حتی بدون استفاده از هیچ گونه وسیله و دستگاهی هم می توانید در منزل خود اقدام به ورزش و کار های بدنسازی کنید. بهتر است بهترین منطقه را در منزل خود انتخاب کنید که خلوت تر است. حتی می توانید فضا را با موسیقی برای خود بیشتر مهیا سازید. پس از آن می توانید با گرم کردن بدن خود، از برنامه تمرین در منزلی استفاده کنید که توسط مربی و استاد خود آن را دریافت کرده اید. برنامه هایی که از تمرینات کششی، هوازی، قدرتی و… تشکیل شده اند و هر یک از آن ها زمان بندی مربوط به خود را دارند. در انجام این ورزش ها نه باید زیاده روی کنید و نه باید کمتر از حالت نرمال خود عمل کنید. حفظ تعادل و حالت میانه در انجام کار های ورزشی بدون استفاده از وسیله می تواند بهترین گزینه ممکن باشد.

دریافت برنامه تمرین در منزل

برنامه روزانه و هفتگی بدنسازی برای کاهش وزن در منزل

اگر چاق هستید و می خواهید با یک برنامه تمرین در منزل، لاغر شوید؛ می بایست ترکیبی از حرکات ورزشی را بکار ببرید. استفاده از حرکاتی نظیر: شنا رفتن، بارفیکس زدن، درازنشست، شنا پشت بازو، اسکات پرشی، پیاده روی با سرعت بالا و… از ساده ترین حرکات ورزشی بدون وسیله هستند. هر یک از افراد به راحتی می توانند این حرکات را در برنامه های روزانه و هفتگی خود جای دهند. تعداد آن ها نیز با توجه به پارامتر های مختلفی انجام می شود. این حرکت های ساده علاوه بر لاغر کردن و چربی سوزی در درازمدت، سبب مستحکم شدن عضلات شما هم می شوند. بنابراین بهتر است از افراد ماهر و کارکشته در این زمینه بهره جویید تا متناسب با شما برنامه تمرین در منزل باکیفیتی را برای شما تدارک ببینند. میلو فیت از جمله این مجموعه های ورزشی با کادری مجرب و کارآزموده است. آن ها می توانند با ایده های ناب خود شما را به وزن ایده آل و مناسبتان نزدیکتر سازند.

بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی چربی سوزی

انجام ورزش های جذاب در برنامه تمرین در منزل

شما می توانید از ورزش های جذابی در برنامه تمرین در منزل خود استفاده کنید. ورزش هایی نظیر: زومبا، پیلاتس، تمرین با استپ، یوگا، تی آر ایکس، ایروبیک و… بخشی از این ورزش ها به شمار می آیند. زومبا، به افزایش بیش از حد سوخت و ساز بدن، کالری سوزی و ارتقای سطح شادابی و نشاط شما کمک می کند. می توانید بدون استفاده از وسیله از آن بهره مند شوید. برای پیلاتس تنها به یک تشک نیاز خواهید داشت. البته می توان با توپ یا دستگاه هم از این ورزش استفاده کرد. استپ نیز وسیله ورزشی است که از جنس فوم و پلاستیک بوده و در تمرینات خود می توانید از آن استفاده کنید. یوگا نیز از جمله ورزش هایی است که تمرکز، استقامت، تعادل، انعطاف و حافظه شما را بالا می برد و شما را از استرس و اضطراب دور نگه می دارد. تی آر ایکس به خوش فرم شدن شما کمک می کند و ایروبیک هم از جمله تمرینات هوازی محسوب می شود.

نقش تغذیه در لاغر و چاق شدن شما همراه با ورزش

برنامه تمرین در منزل یک فرد چاق با فردی لاغر اندام متفاوت می باشد. نقش تغذیه برای هر یک از این گروه های خاص بسیار پررنگ و قابل توجه است. هر یک از آن ها می بایست برنامه تغذیه ای مربوط به خود را در کنار ورزش در منزل داشته باشند. برنامه هایی هم که برای هر یک از این افراد با خصوصیات ظاهری متفاوت نوشته می شود؛ بایستی نسبت به یکدیگر متمایز باشند. بدین ترتیب افراد چاق و لاغر می توانند با رعایت تغذیه در کنار انجام برنامه تمرین در منزل، به وزن مطلوب خود دست یابند.

مجتبی نوترکی
مجتبی نوترکی
من مجتبی نوترکی هستم متولد 1361 اهل همدان، از نوجوانی علاقه زیادی به رشته بدنسازی داشتم و خداروشکر نزدیک به 19 سال است که وارد این رشته شدم و دوست دارم در اینجا تمام تجریات خودم رو برای شما دوستان عزیز به اشتراک بزارم امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!